Sabtu, 12 Mei 2012

Tip s0lekan easy w0rk ;)

hye2 n asslamualaikum u all . .ha kembali lg aq untuk memenuh kan bl0g niyh . .:)) . .actually penat sbnrnnye sbb bru blik dri seremban ..tng0k nenek lak x sihat  . .da tuhh sebut psal nk mati jee  . .betul2 wt aq sedyhh dan risauu je . .h0pe2 dy 0key la spt BIASA ..:)) . .

0key kali niyh aq nk update psal TIP S0LEKAN . haha . .S0LEKAN??..why??knp tajuk niyh  pulax??..haha klaw nk tw aq mnt actually dlm BIDANG niyhh tp selalu wt krje sambilan je la. ..hoo ala mekap tuk mbr2 je n diri sendri ahha ..

0key. .s0lekan ary ny aq amik dri benda alah yg canggihhh berben0rr niyh  . .:)) ..aq nak share2 la ttg TEKNIK SOLEKAN YG BETUL ..:)) ..

Tips solekan yang betul

Tips solekan natural dan glamor dibawah ini boleh dijadikan panduan untuk anda yang ingin tampil berbeza dan menarik lain dari biasanya.

Tips solekan natural :


1. Cuci kulit wajah terlebih dahulu. Pastikan kulit betul-betul bersih agar solekan tampak segar dan lembut.


2. Gunakan
bedak asas yang ringan atau pelembab lutsinar. Gunakan secara minimum supaya warna kulit rata dengan elok. Untuk penggunaan concealer, lebihkan pada kawasan yang bermasalah, terutama bahagian mata dan parut jerawat.



3. Solekan ini dicipta untuk mewujudkan dimensi segar dan muda. Jika kulit wajah anda jenis berminyak, anda dinasihatkan untuk menyerlahkan kecantikan, sapukan bedak lutsinar/transparent pada keseluruhan wajah.


4. Jika anda biasa menggunakan bedak asas jenis krim, anda harus mengubahnya untuk solekan ini. Gunakan bedak lutsinar untuk hasil yang lebih tepat.


- Bedak lutsinar/transparent serbuk adalah cadangan saya yang terbaik. dengan sapukan sedikit di kelopak mata dan digaris bawah mata, anda akan kelihatan menawan. Jika wajah mempunyai garisan halus, gunakan bedak untuk menutupnya.


- Loose Translucent Powder berkesan untuk menampilkan kesan yang betul-betul lembut (kerana tekturnya tidak berminyak). Bedak yang terlalu halus dan kering tidak digalakkan.


Solekan glamor


5. Pastikan solekan untuk mata cerah dan bercahaya. Solekan mata mesti ditekankan, termasuklah warna, kesegaran mata dan bulu mata. Untuk warna pembayang mata, pilihlah warna yang lembut dan harmoni, misalnya hijau muda, biru atau merah jambu. Untuk menyerlahkan bentuk mata, pilih celak mata berwarna coklat gelap.

6. Bulu kening yang cantik untuk menimbulkan kekemasan pada wajah. Ia juga dianggap senagai pengimbang pada wajah. selepas dipantis dan dilukis dengan sempurna, kemaskannya dengan berus kening.


7. Bibir bahagian yang sangat penting. Guna pensel warna dan adunkannya dengan gincu.


TIP SOLEKAN GLAMOR :


1. Langkah permulaan sapukan pelembab dan sedikit concealer yang berwarna cerah sebanyak dua atau tiga kali dari kulit asal.

2. Kemudian sapukan bedak asas pada seluruh wajah. Pastikan warna bedak asas dibahagian dagu sama dengan leher. Sesudah penyapuan bedak asas selesai, sudahi solekan yang lain dengan pilihan warna yang menyerlah.


3. Bedak paling penting supaya solekan lebih mantap. Anda kelihatan lebih fotogenik.


4. Beri tumpuan pada solekan untuk tulang pipi dan bawah dagu bagi menimbulkan ilusi wajah bujur. Untuk pemilihan gincu, pastikan warna yang dipilih terang dan satu tahap lebih gelap daripada gincu yang sering anda kenakan. Gunakan penggaris bibir yang sesuai.


5. Untuk pipi dan mata, pastikan warna yang dipilih bersinar tetapi bersih. Untuk hasil yang lebih baik, penggaris mata perlu disapukan lebih tebal di hujung mata dan kecilkan apabila menghampiri kawasan dalam mata.


6. Untuk pembayang mata anda juga boleh memilih warna yang cerah sebagai pilihan lain, jadi bentuk mata akan lebih menyerlah. Sapukan pembayang mata dengan kemas di kelopak mata atas dan hanya sedikit di kelopak mata bawah.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


ha cmne? paham x??.kalaw x fhm ad LINK dy kt BLUE tuhh k.:))..just nak SHARE2 JE ..:)) . .k la aq da ngtuk sngt2 niyhh..kang kot2 la BFF aq tuhh nk tep0n ke . mne la tw  ..mmg kena jga la smpai PG bru b0ley td0 balik. ..kEJAM X dy tuhh??..ahha tp apep0n still lg syg ea ..:)).k bye2 semua  ... .wwassalam ..muahkkkxxxxx..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan