Rabu, 11 Julai 2012

*lelaki dan dugaan*

assalamualaikum , memang dugaan akan selalu melanda diri manusia kan ? yes , memang begitu akan berlaku dan selalu berlaku ,ada kala nya ape yang kita harapkan tidak akan menjadi kenyataan , sebalik nya hanya menjadi suatu mimpi sahaja, walaupun kita beria-ia nak mendapatkan nya , bukan mudah untuk kita merealisasikan impian kita , terdapat banyak halangan dan dugaan dalam hidup kita yang harus kita tempuh.aku da cukup lali dengan keadaan ini , bukan kehendak aku untuk men0lak takdir , tetapi ada kala nya benda tu terpaksa dan bukan kehendak aku .

2 tahun untuk aku mengenali INSAN bergelar LELAKI atau lebih dikenali sebagai TEMAN ISTIMEWA ,aku da cukup faham dengan perangai mereka . eg0 , keras kepala , degil , panas baran , memang da sebati dengan diri mereka .Da banyak kali jugak la aku menumpahkan air mata aku yang amat berharga ni disebab kan MEREKA2 ni . kadangkala seperti orang b0d0h menangis sebab mereka , padahal yang memulakan dulu adalah kita , bukan mereka . ada kala nya mereka meng0ngkong , tak kasi buat itu , x kasi buat ini , itu salah , ini salah , tapi pernah kah mereka fikir ? apa sebab perempuan buat macam tu ? dia ingin kan perhatian dari teman teristimewa dia ,tidak semua p0mpuan yang suka dik0ngkong , tidak suka dikawal , tetapi ada jugak yang suka dikawal oleh teman teristimewa mereka , tapi pernah kah mereka fikir jugak , teman teristimewa mereka itu baru sahaja bergelar pasangan atau nama saintifik nya KEKASIH ? bukan SUAMI ??

kadangkala perempuan juga tidak pandai menilai lelaki , asal ada yang hensem je , nak usha la , tapi pernah kah fikir , baik budi mereka ? kita jangan pandang pada PARAS RUPA tetapi pandang pada BUDI PEKERTI , aku bukan nak menilai orang ke ape , tapi aku cukup prihatin pada perempuan . bila putus cinta , menangis bagai nak rak , tapi pernah kah fikir sebab kenapa hubugan yang dibina boleh putus? bukan sebab ad perempuan/lelaki lain TETAPI sebab HATI masing-masing dan lebih terdorong dalam EG0 .Kerana terlalu ikutkan HATI , ada kala nya benda yang tak sepatut nya terjadi akhirnya terjadi , padahal b0leh dibawa berbincang . tetapi EG0 yang menguasai HATI dan FIKIRAN bukan AKAL!!! .

~jadi kepada perempuan2 di luar sana , jangan kita asyik menangis sebab lelaki , ada kala nya mereka tidak tahu menhargai kita , tidak menjaga hati kita , jangan kita salahkan lelaki kerana ada kala nya bukan daripada dia silapnya , tetapi daripada kita sendiri , bersyukur lahh kita diberi peluang untuk disayangi , dicintai dan dirindui oleh mereka .

wahai lelaki , suatu hari nanti kamu akan menjadi pembimbing kami, kamu akan menjadi imam kami . lindungilahh kami kerana kami kaum yang lemahh , selemah2 kami ,jangan sangka kami tiada perasaan yang kamu boleh mempergunakan sesuka hati kamu , kami tidak minta untuk disakiti , tetapi kami minta untuk disayangi seperti mana kamu menyayangi diri kamu ,keluarga kamu . 

kita hidup didunia ini hanya sementara , entah bila kita akan pergi , kita tidak tahu , kita hanya merancang , allah yang menentu kan , segala salah dan silap berpunca dari diri kita sendiri sebenar nya .bukan dari sesiapa , hanya dari diri kita sendiri .wassalam..

#aku hanya meluahkan apa yang telah aku perhati kan dari hubungan2 yang lepas , aku m0h0n maaf kalau ada yang terasa , tetapi aku hanya ingin meluahkan sahaja apa yang terlintas di fikran aku . kita sama2 manusia . berfikir la secara matang . =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan